تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

دانلود مقاله کامل درباره ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی



شناسه محصول: 1012850
موجود

دانلود مقاله کامل درباره ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 10000تومان


دانلود مقاله کامل درباره ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی

دانلود مقاله کامل درباره ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :55

 

بخشی از متن مقاله

ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی

چکیده

هدف: هدف از این پژوهش بررسی ارتباط دست نویسی باحس حرکت دردانش اموزان کم توان ذهنی است.

روش:126کم توان ذهنی اموزش پذیر(53دخترو73پسر) در دامنه سنی 9تا19 سال که در سال تحصیلی

85-1384 در پایه های اول تا پنجم در مدارس استثنایی شهرری مشغول به تحصیل بودند ، دراین پژوهش شرکت کردند برای همه دانش اموزان چک لیست دست نویسی محقق ساخته ونیز ازمون حس حرکت اجرا شد. یافته ها:ازمون همبستگی اسپیرمن نشان داد بین دست نویسی با حس حرکت رابطه مثبت معنی دار وجود دارد(503/0=r و 001/0>p). همچنین حس حرکت با سرعت دست نویسی رابطه منفی معنی دار

دارد(202/0- =r و 024/0>p). حس حرکت با نحوه به دست گرفتن قلم ، فشار وارد بر قلم و فشار وارد

بر کاغذ رابطه معنی دار ندارد نتیجه گیری: وجود ارتباط بین حس حرکت با دست نویسی و سرعت دست

نویسی و نیز بعضی مقوله های دست نویسی مانند اندازه کلی نوشته نشان می دهد که به منظور بهبود خوانایی و سرعت دست نویسی دانش اموزان کم توان ذهنی باید برنامه های درمانی در زمینه بهبود حس

حرکت طراحی شود.

واژه های کلیدی: حس حرکت ‘ دست نویسی ‘ دانش آموز کم توان ذهنی.

مقدمه

طی سالهای اخیر در جریان عادی سازی ، دانش آموزان دارای ناتوانی رشدی یا ناتوانیهایی

مثل فلج مغزی در کلاس دانش اموزان پذیرفته شده اند (لوین 1991). این دانش آموزان مشکلات خود را به کلاس عادی می آورند و آورند و اموزگار ناگزیر از مواجهه با انهاست مشکلاتی که نیازمند توجه کارشناسی است، یکی ازاین مشکلات اختلالات دست نویسی است

دست نویسی یا خط ، ملموس ترین صورت مهارتهای ارتباطی است، دست نویسی  کودک  را می توان مستقیما دید ،ارزیابی کرد و نگاه داشت دانش اموزان دارای اختلال دست نویسی ممکن است به درستی قادر به انجام اعمال حرکتی مورد نیاز نوشتن یا رونویسی حروف و اشکال نباشند ،همین طور نتوانند اطلاعات درونداد بینایی را تبدیل به اعمال حرکتی ظریف (برونداد) کنند. ممکن است در سایر کارکردهای بینایی – حرکتی- مثل فعالیت هایی که مورد نیاز برای تشخیص فضایی و واکنشهای حرکتی است ،نیز دچار ضعف باشند (فریار‘ رخشان ‘1363 ). این معضل هم در کودکانی که اختلالات فیزیکی و شناختی دارند وهم در کودکانی که این اختلالات را ندارند ،دیده می شود . این کودکان از تکلیف چیز زیادی یاد نمی گیرند  ‘

زیرا مجبورند بیشتر از متن نوشته، بر روی روند مکانیکی نوشتن تمرکز کنند. این دانش اموزان علی رغم اینکه نسبت به همسالان وقت بیشتری روی یک تمرین می گذارند باز هم مطالب را کمتر از انان می فهمند . روز نبلوم ‘ پاروش و  ویس در مطالعه ای ( 2003) اعلام کردند که 10 تا 30 درصد دانش آموزان دارای مشکلات دست نویسی هستند و از انجایی که این مشکلات ‘ عوارض جدی اموزشی ‘ عاطفی و اجتماعی بر جای می گذارد باید به این مشکلات رسیدگی شود . وقتی کودکی در دست نویسی مشکل داشته باشد‘ به تبع ان در تکالیف کتبی هم مشکل خواهد داشت . دانش آموزانی که نقایض نورولوژیک ( عصب شناختی) دارند ویا انهایی که مشکلات یادگیری دارند ویا افرادی که نقض در توجه و یا ناتوانیهای رشدی دارند ‘ وقت بسیار زیادی صرف می کنند تا بتوانند خوانا بنویسند (آماندسون‘1992‘برگمن‘ مک لاگلین‘ 1988‘ سرماک‘ 1991‘نقل از اماندسون‘ 2001).

اماندسون(2001) و لوین (1991) معتقدند عوامل متعددی باعث بروز اختلال در دست نویس می شوند و بر خوانایی و سرعت دست نویسی اثر می گذارند ‘ انها یکی از این عوامل را حس حرکت می دانند. حس حرکت حسی است که حرکت و وضعیت اندامها را درک می کند و اطلاعات را از عضلات، مفاصل و پوست می اورد ( مک کلوسکی ، 1978). لازلو و بیراستو (1984) بر اساس تئوری کنترل حرکتی اظهار کردند  که پس خوراند حس حرکت ،عامل اساسی برای رشد دست نویسی است ( نقل از سادسوادو همکاران  2002) . کودکان در سن پیش دبستانی ویا در کلاس اول، در اغاز یادگیری الگوی مناسبی برای گرفتن قلم ندارند و اغلب این الگو را تغییر می دهند چون ممکن است فکر کنند الگوی انها صحیح نیست . فشاری که به قلم وارد می اورند ، زیاد است . زیرا غالبا از گروههای عضلانی بزرگ برای حرکت دادن ابزار نوشتاری استفاده می کنند. اگر چه ممکن است نوشته این دانش آموزان خوانا باشد ،اما معمولا با سرعتی کم و به طور مکانیکی ان را انجام می دهند و نیاز به توجه بسیار زیادی برای هدایت حرکات مداد دارند. بسیاری از کودکانی که ضعف درحس حرکت دارند ،قلم را به طور غیر عادی می گیرند که به دلیل تلاش برای جبران کمبود در حس حرکت ویا به دلیل مشکل در نگاه داشتن قلم به طرز صحیح است. گاهی اوقات کودک فقط در هنگام نوشتن  ،قلم را به شکلی غیر عادی

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


خرید آنلاین


سایر محصولات

دانلود آموزش رزومه نويسي Resume Writing + نمونه ورد word


آموزش رزومه نويسي Resume Writing :در این مطلب یک کتاب پی دی اف (pdf) با موضوع آموزش رزومه نويسي یا همان شیوه نگارش رزومه کاری ،چند عدد فایل نمونه آن به زبان فارسی و یک عدد نمونه نامه درخواست شغل با فرمت ورد word  

ادامه مطلب  

دانلود مقاله سلامت تن و روان


آنچه در كتاب حاضر آمده، حداقل معارفى است كه براى رسیدن به یك راه و رسم مشخص در زندگى مورد نیاز است. انسان، كه نقطه اوج آفرینش است، باید راه و رسم رسیدن به مقام اصلى خود را بداند و براى رسیدن و شدن تلاش كند. كتاب حاضر، این راه و رسم را نشان مىدهد تا ا

ادامه مطلب  

پایان نامه مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابی


فرمت فایل : WORD ( قابل ویرایش ) تعداد صفحات:85 مقایسۀ اثر تصویرسازی توجه درونی و بیرونی بر اجرا و یادگیری یک تکلیف ردیابیدر ایـن فصـل، ابتدا مبانی نظری مرتبط با کانون توجّه و سپس تصویرس

ادامه مطلب  

ساخت برنامه آندروید بدون نیاز به دانش برنامه نويسي|دانلود برنامه ویرایشگر برنامه ها و بازی های اندروید و فایل های Apk اندروید


  ساخت برنامه آندروید بدون نیاز به دانش برنامه نويسي|دانلود برنامه ویرایشگر برنامه ها و بازی های اندروید و فایل های Apk اندرویددانلود برنامه وی

ادامه مطلب  

دانلود تحقیق بررسی کودکان استثنایی (کم توان ذهني)


آنچه که ذهن نگارنده را به خود مشغول و موضوع بحث موجود گردیده یک پدیده ی اجتماعی و انسانی است که باید به آن توجه مذبول داشت. موضوعی که باعث شد که برای توجه به انسان و توانایی های او به کنکاش و جستجو بپردازم. این که چه چیزی باعث می

ادامه مطلب  

پایان نامه سلامتى تن و روان


185 صفصل نخست : شناخت انسانانسان از تن، نفس و روان به وجود آمده است.تن:وجه مادى انسان است كه عین حیات نیست. امّا وقتى كه روح به آن تعلق مىگیرد، دیگر مادّه صِرف نیست، بلكه كالبدى حیات یافته است كه با مادّه، تفاوتى اساسى دارد. بعد از این كه روح به بدن م

ادامه مطلب  

خانوادهای کودکان عقب مانده و واکنشهای آنان


فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات158  وجود یک کودک عقب مانده ذهني مسائل فراوانی را در خانواده و اعضای آن بوجود می آورد و تأثیر آن بر رفتار و واکنشهای والدین موضوعی نیست که قابل اغماض و انکار باشد. این تأثیر تنها بر روی

ادامه مطلب  

تحقیق در مورد ثبت مشاهدات یا واقعه نويسي


فرمت فایل:WORD(قابل ویرایش) تعداد27 صحفه      واقعه نويسي از سال 1940 بعنوان یك روش ارزیابی رفتار دانش آموزان مورد توجه مشاوران و معلمان قرار گرفته است. اساس و پایه واقعه نويسي مشاهداتی كه توسط معلم یا مشاو

ادامه مطلب  

دانلود تحقیق درباره زبانهای برنامه‌نويسي در هوش مصنوعی


تعداد صفحات:39نوع فایل: word (قابل ویرایش)لینک دانلود پایین صفحه   زبانهای برنامه‌نويسيAI،  برنامه‌نويسي تابعی ، برنامه‌نويسي تابعی در Lisp ، A- Syntax (نحو) و semantic های (معانی) Lisp ،&n

ادامه مطلب  

بررسی و تحقیق-آموزش کودکان کم توان در خانواده- در 65 صفحه-docx


از آنجا که کودکان کمتوان ذهني تفاوت بسیاری با کودکان عادی دارند، تعامل آنها با خانواده و محیط اطرافشان در مقایسه با تعامل یک کودک عادی با خانواده و محیط اطرافش تفاوت اساسی دارد. بنابراین در هر جامعه‌ای وجو

ادامه مطلب  

logo-samandehi