تحویل اکسپرس

تحویل فوری و سالم محصول

پرداخت مطمئن

پرداخت از طریق درگاه معتبر

ضمانت کیفیت

تضمین بالاترین کیفیت محصولات

پشتیبانی

پشتیبانی تلفنی

دانلود مقاله کامل درباره مبانی نظری معماری



شناسه محصول: 1012855
موجود

دانلود مقاله کامل درباره مبانی نظری معماری

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

قیمت : 10000تومان


دانلود مقاله کامل درباره مبانی نظری معماری

دانلود مقاله کامل درباره مبانی نظری معماری

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل: Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه :20

 

بخشی از متن مقاله

مبانی نظری معماری

))هنر در انزوا، سرخوردگی و عقب‌افتادگی است((

‌ ‌کامران دیبا، معمارِ موزه هنرهای معاصر تهران، فرهنگ‌سرای نیاوران، شهرک نوین شوشتر و پروژه‌های مختلف دیگر است. این مورد آخر، برنده جایزه آقاخان شد و برخی دیگر از کارهایش جزو میراث ملی ایران ثبت شده‌اند. خودداری کامران از ساخت ویلاهای خصوصی، بناهای یادبود، درک و دریافتش از معماری به عنوان مقوله‌ای مردمی، ترکیب معماری مدرن با معماری بومی ایران و استفاده خاص از مصالح محلی، ویژگی‌های منحصر به فردی به آثارش می‌دهد.

به این موارد باید شناخت کامران دیبا از نقاشی را هم اضافه کرد. آثار او در چندین نمایشگاه اروپایی، به نمایش درآمدند و از چندی پیش نمایشگاه کارهای جدید اودر گالری «آو» تهران با موفقیت ادامه دارد. از آن‌جایی که گفتگو درباره موزه هنرهای معاصر تهران می‌تواند خیلی از این جنبه‌ها را در بر بگیرد، گفتگو با کامران دیبا در همین باره‌ آغاز می‌شود:

پیش از هر چیز می‌خواستم خواهش کنم بگویید که ایده ساخت موزه هنرهای معاصر برای ایران چگونه به ذهن شما رسید؟

موزه در درجه اول یک احتیاج شهروندی است. وقتی ما محصل دبیرستان بودیم، فکر می‌کنم شهر تهران حدود ۱.۵ میلیون جمعیت داشت و این شهر خیلی گسترش پیدا کرد و با مهاجرت مردم از شهرستان‌ها خیلی گسترده شده بود. بعد از ۹ سال که من به ایران مراجعه کردم، مملکت خیلی پیشرفت کرده بود و تعداد شهروندان زیاد شده بود. بخشی هم به عنوان بخش هنری و فرهنگی بود که این‌ها فعالیت‌هایی در سطح شهر داشتند؛ ولی کمبودی که داشت، وجود یک موزه بود.

چرا به موزه نیاز بود؟ چون تفریحات شهروندی منحصر به سینما و پیک‌نیک در پارک‌ها و رفتن به کافه نیست. خود موزه هم نوعی سرگرمی برای شهروندان است. مسأله‌ی بعد عملکرد واقعی این موزه است که آثار هنرمندان را جمع‌آوری می‌کند و به نوعی تاریخ هنر را ثبت می‌کند.

اگر فرض کنیم که آثار هنرمندان جمع‌آوری نشوند و طبیعتاً از بین بروند و کسی به آن‌ها توجه نکند، پس تاریخ هنری هم وجود ندارد. تاریخ هنر را مجموع تابلوهایی که هنرمندان در دوره‌های مختلف به وجود آوردند، تشکیل می‌دهد. پس عملا ثبت تاریخ هنر یک ارتباطی با وجود موزه دارد.

می‌توان گفت که موزه یک ضرورت شهروندی است و یک نهاد ضروری برای جمع‌آوری و ثبت تاریخ هنر است. مسأله‌ی بعدی که خیلی مهم است، ایجاد موزه به عنوان نهادی است که پر رفت و آمد است و با مردم رابطه پیدا می‌کند و ازاین طریق مردم از آثار هنرمندان آگاهی پیدا می‌کنند.

آیا وجود موزه برای هنرمندان بومی هم مؤثر است؟ و چگونه نقشی دارد؟

مسأله بعدی که می‌خواستم به آن برسم، همین موضع هنرمندان در جامعه است. در جامعه قدیم، هنرمندان، به عنوان شغل، نقاش و کفاش و خیاط و معلم بودند - منظورم این نیست که بگویم هنرمندان موجودات والایی هستند؛ ولی هنر به نوعی نمایش‌گر وجدان جامعه است و هنرمندان یک نوع سخنگوی جامعه و فرهنگ هستند - در ایران و در آن زمان هنرمندان از موضع به‌خصوصی بهره‌مند نبودند؛ برای این‌که این حرفه به صورت حرفه‌ای انجام نمی‌شد و اصلاً این حرفه نبود.

البته یادم می‌آید که در چند مغازه تابلوهایی می‌فروختند؛ نه به صورت گالری که ما امروز می‌شناسیم، مقداری منظره کشیده بودند واسمش نقاشی بود. در خیابان لاله‌زار که ما رد می‌شدیم، می‌دیدیم که نقاش گاهی هم پرتره بعضی‌ها را می‌کشید؛ ولی هنرمندی که مغازه‌دار نباشد و در آتلیه خصوصی‌اش کارهایی انجام دهد و بتوان آثارش را در اختیار مردم قرار گذاشت، این به صورت کوچک در گالری‌های تجاری انجام می‌شد. با ایجاد موزه طبیعتاً این ساختمان منعکس‌کننده ارزش والای هنر در یک جامعه است و به نوعی خانه هنرمندان است.

موزه مکانی است که ما مکاتب و اساتید و دوره‌های مختلف را درآن‌جا گردآوری می‌کنیم. اول که ما شروع کردیم، خیلی آهسته آهسته و باحیا بودیم و فکر نمی‌کردیم که بتوانیم یک مجموعه هنری بین‌المللی را در این ساختمان جا دهیم و صرفاً این موزه را برای هنر ملی درست کردیم.

ولی خوب همان طور که می‌دانید، هنر در انزوا نیست. مخصوصاً اگر به قرن ۲۱ نگاه کنیم، می‌بینیم که همه چیز جهانی شده است. علم و صنعت و اخلاق و دین و ... جهانی شده است. پس عملاً همان طور که افکار در سطح دنیا گسترش پیدا کرده است و جهانی شده، طبیعتاً هنر هم در جهت جهانی شدن پیش می‌رود.

پس هنر در انزوا، یک نوع سرخوردگی و عقب‌افتادگی است. طبیعتاً همان طور که در مسابقات فوتبال تیم ایران با تیم‌های جهانی بازی می‌کند و بنابراین باید بهتر بازی کند، ما هم زمانی که بحث مالی با افزایش قیمت نفت مطرح شد، فکر کردیم که اگر بتوانیم بودجه‌ای تأمین کنیم و این موزه را بین‌المللی کنیم، خیلی خوب است.

پس طبیعتاً ما خودمان را حقیر نمی‌پنداشتیم و فکر می‌کردیم که بتوانیم هنرمندان ایرانی را در موزه، در سطح هنرمندان بین‌المللی شناخته‌شده غرب قرار دهیم و مطمئن بودیم کم‌کم نسل‌های جوان خودشان را به آن سطح می‌رسانند.

قبلاً گفتید موزه‌های اروپا از دنیای مدرن عقب‌تر بودند؛ بنابراین آیا مجموعه‌ی ما نسبت به موزه‌های اروپا تمایزی داشته؟ آیا این موزه نسبت به موزه‌هایی که قبل از این ساخته شده و با آثاری که در آن بوده، تفاوت قابل اهمیتی داشته است؟

*** متن کامل را می توانید بعد از پرداخت آنلاین ، آنی دانلود نمائید، چون فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است ***


خرید آنلاین


سایر محصولات

6 - دانلود تحقیق: بررسی سبكها و الگوهای معماري نرم افزار و اصول طراحی معماري نرم افزار مبتنی بر سبك و توسعه مبتنی بر مولفه


        فرمت فایل:   ورد – Word و قابل ویرایشتعداد صفحات:  255    فهرست مطالبفص

ادامه مطلب  

معماري عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماري ایران


معماري عامیانه و جایگاه آن در تاریخ معماري ایران كشور بزرگ ایران دارای گنجینه هایی غنی از معماري عامیانه می باشد كه بخش بزرگی از آن تا به حال ناشناخته مانده است. هر چند كه از حدود دهه 60 میلادی شناخت معماري عامیانه به عنوان ب

ادامه مطلب  

75 دانلود تحقیق: بررسی معماري سازمانی چابک و مشخصات و متدولوژی های چابک معماري سازمانی


         فرمت فایل:   ورد – Word و قابل ویرایشتعداد صفحات:    304  فهرست مطالب   فهرست شکل ها

ادامه مطلب  

پاورپوینت معماري انتزاعی


پاورپوینت معماري انتزاعی پاورپوینت درس مباني نظري معماريفهرست:- مباني نظري معماري انتزاعی- هنر مجرد یا هنر انتزاعی ( آبستره )- کوبیسم و فوتوریسم- واسیلی واسیلیویچ کاندینسکی- هنر انتزاعی- آبستراکسیون در طول شکل گیری خود- مفهوم انتزاعی در معماري - ریج

ادامه مطلب  

متن کامل مقالات «اولین همایش ملی اندیشه‌ها و فناوری‌های نو در معماري» - 464 مقاله


مجموعه مقالات «اولین همایش ملی اندیشه‌ها و فناوری‌های نو در معماري» در اسفند سال ۱۳۹۱ توسط انجمن مهندسان معمار تبریز و تحت حمایت سیویلیکا در شهر تبریز برگزار گردید.متن کامل 46

ادامه مطلب  

پاورپوینت مباني نظري معماري پست مدرن


پاورپوینت مباني نظري معماري پست مدرنفهرست:- مقدمه- تاریخ پست مدرن معماري- عمدتا دیدگاه پست مدرن در دو مورد کلی خلاصه می شود - مباني نظري پست مدرن ها- نظريات پست مدرنیسم- چارلز جنکس- مباني نظري- دو کار مهم در کار پست مدرن ها- هفت پارادایم مطرح

ادامه مطلب  

78 دانلود تحقیق: بررسی انواع مدلهای بلوغ معماري سرویس گرا و فرایند پذیرش SOA و مدلهای بلوغ SOA


         فرمت فایل:   ورد – Word و قابل ویرایشتعداد صفحات:    107  چكیده  در سالهای اخیر، ظ

ادامه مطلب  

65 دانلود تحقیق: بررسی چارچوب زکمن و چارچوب معماري سازمانی فدرال و بکارگیری نرم افزار System Architect


        فرمت فایل:   ورد – Word و قابل ویرایشتعداد صفحات:   196   چكیده  ایـن نوشـتار، گـزار

ادامه مطلب  

طراحی خانه هوشمند و پایدار با رویکرد معماري بومی


در این بخش فایل ورد WORD پایان نامه با موضوع طراحی خانه هوشمند و پایدار با رویکرد معماري بومی شهر تبریز با بیش از 250 صفحه با ارائه کلیه توضیحات مورد نیاز و جزئیات طرح و نمایش مدل سه بعدی  طرح و 18 مقاله مرتبط در فرمت PD

ادامه مطلب  

تحقیق تاریخ معماري


دانـلـود تـحقیـق بـا عـنـوان تاریخ معماري،بخشی از متـنِ ایـن تـحقیـق : آدم‎ها به اندازه‎ای كه می‎اندیشند انسان هستند. «دكتر علی شریعتی»تحقیقی كه پیش روی شماست حاصل گرد‎آوری مطالبی از كتب و منابع مختلف در رابطة با هنر معماري، تا

ادامه مطلب  

logo-samandehi